Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Goudriaan - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Goudriaan - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Eindelijk is het dan zo ver, na maanden van voorbereiden gaan we dan nu toch echt. Ik kijk uit het raam het en heeft gesneeuwd vannacht, toch wel een vreemd idee dat ik straks in 30 graden zit. Ik heb er onwijs veel zin in en alle spanning is zo goed als weg. Nog even afscheid nemen van me vriendin en daar gaan we, op weg naar Schiphol. Op Schiphol aangekomen snel me koffers inleveren en dan afscheid nemen van me familie en me vriend. Heel eerlijk gezegd besef ik nog niet echt dat ik voor 5 maanden weg ga, de laatste weken gingen ook zo snel voorbij. Eenmaal in het vliegtuig beginnen de kriebels steeds meer te komen, wat heb ik er onwijs veel zin in. Ik heb zin om stage te lopen, zin om het land te leren kennen en nieuwe mensen te ontmoeten. de vlucht verloopt goed maar ben blij als we er zijn. We stappen het vliegtuig uit en ik loop tegen een muur van hitte aan. Het eerst wat ik denk is: Aruba, daar doet me deze warmte aan denken. Wat een heerlijk gevoel die warmte op je huid, veel beter dan in Nederland.

We worden opgehaald door onze huisbaas, hij staat te wachten op het vliegveld en neemt ons mee naar een busje, ik schiet in de lag. Een oud busje, stoelen zitten met tape vast geplakt maar wat maakt het uit? We zijn er. Hij heeft heel zijn familie mee genomen zijn vrouw, zijn neef, zijn broer daarvan weer zijn zoon en dochter en zelfs de kleindochter mag niet ontbreken, het is erg gezellig in de bus en al snel komen de flessen whisky te voorschijn. Na ongeveer anderhalf uur rijden komen we aan bij het huis. Het is al laat en we zijn moe.

De volgende ochtend word ik wakker en meteen een dikke glimlach op me gezicht, ik ben gewoon in Suriname. Wat een vreemd idee. Ontbijten in een kort broekje een hemdje wat heerlijk. Vandaag gaan we even relaxen, gewoon genieten en alles over je heen laten komen. Straks krijgen we een rondleiding in de stad, ik ben heel erg benieuwd maar 1 ding weet ik zeker: Dit gaan 5 fantastische maanden worden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 1669

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 06 Juli 2015

Stage Suriname

Landen bezocht: